Pages

Wednesday, February 18, 2015

Plan on Paed.

Dah lama aku x menulis. Well, sebenanrnya menulis ni bagus sebab mampu meningkatkan sistem cognitive otak.eh ye ke..haha..Jadi , kalau ambil positif insha Allah dapatlah kepositifan dalam blogging ni.

lama dah tak bercerita. Sekarang dah masuk round paediatrics. busy? hmm, tak adalah sangat cuma penat  sebab banyak tapi aku jenis malas hafal.. so bila tengok banyak tu dia automatically akan cakap kenapa banyak, kemudian duk hafal kenapa banyak kenapa kenapa banyak..haha..

okay lah, dahlah main2. Memang sikap aku yang paling buruk ni kene buang. malas tu musuh utama manusia. Setiap kali rasa malas haruslah tukar mindset bahawasanya untuk future yang hebat wajiblah rajin. Dan aku tengah plan sesuatu untuk belajar aku tahun ni. Well , target nak jayyid jiddan kut. haruslah rajin. So ni plan aku,.

1. untuk notes lecture, aku akan tulis balik lepas habis kelas. notes tu penting kut untuk future. orang kata aku membazir ke apa ke, tak kisah. memang aku kena tulis balik so thats aku akan ingat.
2. lepas habis buat notes lecture ngn round aku akan hafal viva . buku kecil. itu untuk score exam end round nanti.
3. aku akan tengok kes2 yang berkaitan dan buat notes baru untuk special kes tersebut so thats aku akan ingat clinical picture dan sewaktu dengannya.
4. lepas tu baru aku buat kerja persatuan dan habiskan nota CHEST.

Target minggu ni:

1. nota CHEST beserta mneumonics.
2. hafal ayat quran juzuk 30 semua.
3. viva untuk haematology dah ingat plus normal value tampal kat dinding.

target minggu depan:

1. Kes2 haematology habis hafal
2. hafal doa penting dan masuk al baqarah
3. viva untuk cardiology.

Moga Allah permudahkan.!.aMEn!

No comments:

Post a Comment