Pages

Tuesday, November 22, 2016

aku dengan buku

selalunya sebelum baca atau menghafal, aku akan cari video motivasi,lama gak ah nak motivate diri, 30 minit camtu baru aku bukak buku. susah sebenarnya bila kita dah pernah jatuh dan untuk mula semula. macam2 perkarra dalam kepala.orang tak pernah gagal tak faham. time management pon lain. orang lain ambil masa sekejap hafal, aku lain. aku lama. it was like we started something new everryday. tambah2 aku ada masalah kesihatan . part atu aku redhala nak buat macam mana, itu ujian aku. Tapi memang betulla aku cakap kadang kaang masa baca buku, aku menangis ingat benda lama,.setengah orsang cakap benda tu patut motivate diri kan, tak. kadang2 ada masa turun dia. kalau turun tu memang dilayan habislah hidup .

pastu bila aku macam nak dapatkan semnagat dari orang lain kan, tetiba orang lain pula hina2 . sedihla jugak. ibarat kawan makan kawan pon ada. yela, budak2 gagal ni takkan pernah dipandang tinggi.semua orang akan ada persepsis serong , aku macam marah betul dengan orang macam ni. Hina sangat ke orang gagal ni.


takpalah tak kena kat diri sendiri takpa, cuba kena sekali bagi kau rasa. berpusing 360 darjah hidup kau nanti.


aku pernah sekali tu minta orang ajarkan, boleh plak dia cakap takat nila aku boleh ajar kau, kan ajar lebih2 kau pandai lagi aku plak. aku mampu senyum je .aku cakap xpelah yang penting dia ajarr.tapi kadang2 menyirap juga darah aku ni, nak jugak doa minta2 ilmu kau semua datang kat aku.lol. tapixdaklah ,kita hidup kena berlapang dada ye dak?pastu ada satu lagi kawan aku, dia suka analisis aku, dia nak tengok markah aku, pencapaian aku, semua2lah. pastu kalau aku ada lebih sikit, dia akan cakap kau lebih bahagian ni , so kalau gagal xdak hallah. amboi mulut kau.kes dengki ke apa.ma abah aku , nak letak mana?masa depan aku. tapi xpalah .kadang aku terfikir jugak ni sebab ain manusia ke.. sebab aku xdakla budak2 yg low scorre.kira high score gakla kt sekolah,study pon study. dalam exam blank. sebab tu lah aku gagal. ..tapi xyahla negatif sangat kan sampai nak fikir ke situ. chilllah. balik2 kena muhasabah diri sendiri yang salah strrategi.


ni aku ada exam osce ospe, haa clinical oral lah senang cerita, besar juga cabaran dia. aku rasa macam kosong padahal 3 hari lgi. tak senang duduk dibuatnya. tak senang duuk pon tidur rrelak je..hahaha..tidur penting kut. takpa, aku emmang fokus study kat library je nanti. pedulilah dengan manusia sombong semua ni, baik aku fokus study aku, kalau ada apa2 bukan korang tolong pon kan. -_-.


takut juga aku, trauma. kalau aku jatuh sekali lagi, aku tak rasa aku mampu bangun balik dah. aku harap exam ni yang terakhir untuk aku kat sini. Aku nak balik.nak jumpa ma ayah aku, nak peluk adik beradik aku. lama dah aku tak jumpa.Sebelum nyawa aku ditarik , berbekalkan masa umur yang tak panjang ni , aku harap aku dapat berkhidmat dan gembirrakan orang tua aku. okaylah study jom,

Allahumustaan.

No comments:

Post a Comment